پروفیل پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای به عنوان جداکننده در ادارات و منازل نصب می‌شوند تا علاوه بر جداسازی ظاهری زیبا به محیط کار و منزل شما بدهد. استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث ایجاد فضایی اختصاصی برای افراد می‌شود. از طرفی، باید توجه داشت که پارتیشن های شیشه ای در صورتی که تشکیل شده از شیشه های شفاف باشند، برای حفظ حریم خصوصی مناسب نیستند و بهترین گزینه برای مکان هایی که نیاز به حریم خصوصی است استفاده از شیشه های رنگی، مات و یا طرح دار می‌باشد.
به طور کلی پارتیشن های شیشه ای اکسیدال به انواع مختلفی مانند تک جداره، دو جداره، open office تقسیم می‌شوند که هر کدام به صورت فریم دار یا فریم لس قابل اجرا هستند. پارتیشن های شیشه ای از دو بخش شیشه سکوریت و پروفیل تشکیل می‌شوند که ما در این مقاله به بررسی انواع پروفیل پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم.

کاربرد پروفیل پارتیشن شیشه ای

پروفیل های پارتیشن شیشه ای (معمولاً آلومینیومی) برای ساخت و نصب پارتیشن های داخلی استفاده می شوند. به کمک این پروفیل ها شیشه های سکوریت، به دیوارهای داخلی یا کف متصل می شوند و موجب استحکام و مقاومت بیشتر شیشه ها می شود. همچنین پروفیل ها باعث درزگیری شیشه و در نتیجه عایق پذیری شیشه ها نیز می شود.

متریال پروفیل پارتیشن شیشه ای

برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای، از متریال‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. یکی از انواع متریال‌های استفاده شده در ساخت پارتیشن شیشه‌ای، پروفیل آلومینیومی است. این نوع پروفیل به دلیل دوام و مقاومت بالای خود در برابر رطوبت، حرارت و شکستن، برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای مناسب می‌باشد. پروفیل‌های پلی کربنات نیز به عنوان جایگزین دیگری برای پروفیل آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، از استیل نیز می‌توان در ساخت پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آلومینیوم چیست؟ کاربرد و انواع درجات آلومینیوم

انواع پروفیل آلومینیومی پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای تکجداره

پروفیل پارتیشن شیشه ای تک جداره به صورتی می‌باشد که امکان نصب یک لایه شیشه سکوریت برروی آن وجود دارد. امکان نصب این پروفیل به صورت روکار و توکار وجود دارد.
در روش توکار یا دفنی پروفیل ها در محفظه ای که در سقف و یا کف زمین تعبیه شده قرار می‌گیرند. بدین ترتیب پروفیل ها قابل مشاهده نیستند و در کف زمین هم تراز با کف اتاق می باشند.
اما در روش روکار پروفیل ها بر روی سقف و یا زمین قرار می گیرند و قابل مشاهده هستند و می توان جهت هماهنگی با دکوراسیون داخلی از پروفیل های رنگی استفاده کرد.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

پروفیل پارتیشن شیشه ای دو جداره به صورتی طراحی شده که امکان قرار گیری دو لایه شیشه برروی آنها وجود دارد. این پروفیل ها نسبت به پروفیل های تک جداره فضای بیشتری را اشغال میکنند در نتیجه مناسب فضاهایی با متراژ بالا هستند. این پرفیل ها نیز مانند پروفیل های پارتیشن تکجداره به صورت توکار یا روکار قابل نصب هستند.

پارتیشن شیشه ای open office

پارتیشن شیشه ای open office به صورت تمام قد نصب نمی‌شوند و با توجه به فضا و ارتفاع دلخواه کارفرما نصب می‌شوند. به دلیل اینکه این پارتیشن ها به سقف متصل نمی‌شوند باید از پروفیل های تقویت شده و محکم تری برای کف استفاده شود.

 

پروفیل پارتیشن   پروفیل پارتیشن اداری

مزایا و معایب پروفیل آلومینیومی

پروفیل های آلومینیومی برای پارتیشن شیشه‌ای از مزایا و معایبی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

مزایا

  1. سبک وزن بودن: پروفیل های آلومینیومی سبک وزن هستند و نصب آنها آسان می‌باشد.
  2. مقاومت بالا: آلومینیوم یکی از مقاومت‌ترین فلزات است و به راحتی از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری می‌کند.
  3. قابل اعتماد: پروفیل‌های آلومینیومی برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای بسیار قابل اعتماد هستند. آنها در مقابل حرارت، نور، رطوبت و تغییرات دمایی مقاومت خوبی دارند.
  4. طراحی زیبا: پروفیل های آلومینیومی برای ساخت پارتیشن شیشه‌ای ظاهری زیبا و مدرن دارند و مناسب برای هر نوع دکوراسیونی هستند.
  5. قابل بازیافت: آلومینیوم به راحتی قابل بازیافت است و می‌تواند در فرآیند بازیافت به سایر محصولات ارزشمند تبدیل شود.
  6. تغییر رنگ: امکان تغییر رنگ دلخواه با توجه به کد رنگ مورد نظر کارفرما در آلومینیوم وجود دارد.

معایب

  1.  هنگامی که پروفیل های آلومینیومی به طور ناصحیح نصب شوند، می‌تواند باعث شکست پارتیشن شیشه ای شوند.
  2. حرکت پذیری آلومینیوم در دماهای بالا ممکن است باعث خرابی پارتیشن شیشه‌ای شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *